Vitamin Laku Keras Kesukaan Saya 😀

Hari ini nak cerita dua vitamin favourite saya :) Memang suka sangat sebab ada cerita-cerita best disebalik vitamin-vitamin ini pada saya 😊 Kedua-dua vitamin ini adalah MUST HAVE bagi setiap rumah.

Omega Guard 💕💕💕💕
====================================================
Saya mula amalkan Omega Guard apabila mengalami masalah sakit tumit. Sebelum tu, memang dah macam-macam saya cuba, ada juga sampai mengambil ubat yang diharamkan KKM. Haaa boleh baca di SINI ceritanya. 

Tapi yang paling membantu 'menghilangkan' terus sakit tumit saya ialah Omega Guard :) Malah mak mertua saya pun sangat konsisten dalam mengambil Omega Guard ini untuk masalah sakit lututnya.

Selain itu, Omega Guard membantu melancarkan pengaliran darah dan mengurangkan masalah tekanan darah tinggi dan membantu mengawal kolesterol dalam badan. Haaa sebab itulah saya bagi abah saya makan Omega Guard ini juga :)

Yang best lagi, Omega Guard ini bukan sahaja baik untuk orang dewasa, malah sangat baik untuk kanak-kanak juga. Kalau tak tengok sendiri, pasti kita takkan tahu. Dulu-dulu saya hanya baca je kawan-kawan yang bagi anak-anak mereka kunyah Omega Guard ni macam gula-gula. 

Saya cuba bagi pada anak sulung saya sebab kerap sangat mengalami masalah batuk-batuk dan selsema. Tapi dia susah nak kunyah. Masa tu tak terfikir nak suruh telan terus aje 😋

Suatu hari tu, saya nak bawa dia mandi pool. Jadi saya pancing dulu supaya anak saya makan sebiji Omega Guard agar membantu memanaskan badan sebab nak berendam kan... Alhamdulillah. Kali ni anak saya telan aje Omega Guard tu. Tak susah pun sebab dalam bentuk kapsul dan sangat licin dan mudah untuk ditelan.

Mulai hari itu, saya konsisten bagi pada anak sulung saya Omega Guard sebagai ikhtiar masalah batuk-batuk yang asyik kena amik gas tu... Sampai doktor pun dah suruh bersedia amik inhaler 😓 




Alhamdulillah, lepas doktor cakap macam tu, kami memang dah tak jumpa dah doktor tu sebab anak saya sangat-sangat terkawal batuknya dan memang jarang demam. Boleh kata tiada lagi lawatan ke klinik setiap bulan seperti sebelum amalkan Omega Guard tu.

Omega Guard ni memang best, sebab banyak manfaatnya. Yang penting yang anda harus tahu, setiap jangkitan penyakit akan mengakibatkan terjadinya radang atau inflammation. Tapi pengambilan Omega Guard akan membantu mengurangkan masalah radang kerana Omega Guard bertindak sebagai anti-inflammation. 

Satu lagi masalah yang saya selalu hadapi ialah terkena alergik yang menyebabkan terjadinya simptom seperti lelah dan semput sampai sesak nafas. Saya akan telan Omega Guard untuk membantu mengeringkan kahak atau mukus yang terbentuk kerana serangan alergik ini. 

Alhamdulillah, tidak lama selepas itu, memang keadaan saya pun terkawal, tiada lagi batuk-batuk teruk, pernafasan juga sangat terkawal. Kahak yang terbentuk memang akan kering. Sebab tu, saya suka sangat Omega Guard ini.






====================================================

Sustained Release Vita-C Plus
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

Selalunya vitamin C ni sinonim dengan perempuan yang menginginkan kecantikan kulit. Saya tak kenal vitamin C Shaklee ni sebab nak kulit cantik... heeee... Tapi saya mula ambil vitamin C ini secara konsisten apabila mengandungkan anak kedua saya iaitu salah satu vitamin daripada set hamil Shaklee. 

Masa tu, kalau saya batuk-batuk ke, selsema ke, malah demam sekalipun, vitamin C lah yang saya telan. Yela tengah mengandung... Saya cuba elakkan pergantungan kepada ubat-ubatan 😊 Saya lebih fokus kepada pengambilan vitamin.

Tapi sepanjang mengandung tu, saya perasan yang kulit saya lebih bersih. Jerawat-jerawat pun dah jarang-jarang keluar. Ada pun yang halus-halus sikit-sikit aje. Tapi memang perubahan yang sangat ketaralah apabila mengamalkan Sustained Release Vita-C Plus ni. Udahlah sebotol 180 biji. Amik sebiji sehari, tahan 6 bulan. Sangat berbaloi dengan harganya RM92.50. 

Ramai customer-customer saya pun jatuh cinta dengan vitamin C ni. Dulu-dulu, saya pun selalu gak ragu-ragu. Sampai dalam fikiran cakap, "Bagus sangat ke vitamin C Shaklee ni? Macam sama je ngan vitamin brand-brand lain." Ternyata anggapan saya sangat salah! Bila dah rasa baru percaya 😊

Ada best friend saya, mengambil vitamin C untuk masalah bintik-bintik di sekitar mata. Alhamdulillah dengan dose yang dicadangkan, memang bintik-bintik itu tidak timbul lagi... Sampai sekarang sahabat saya tu setia dengan Sustained Release Vita-C Plus ni.... Macam saya juga :D

kasi can admin kongsi gambar sendiri bila amalkan Vitamin C dengan konsisten




====================================================

Inilah dua vitamin kesukaan saya. Masa promosi mesti saya akan borong dan tak risau sebab akan laku keras punya :)

Amacam ada bran nak try? 

COD:
Petaling Jaya (VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS)
Shah Alam dan sekitarnya
Klang (Bukit Tinggi, Taman Sri Andalas)
Mid Valley
USJ

Rakan Shaklee Anda:
Tel: 012-5538628

#TsunamiShaklee
#9Gemilang
Previous
Next Post »
0 Komentar