Ku penuhkan yang kosong itu dengan ilmu

Setiap apa yang kita ceburi, pasti pada masa itu, kita ZERO, KOSONG. Tiada langsung ilmu berkenaannya. Tapi semakin lama kita berada di dalam sesuatu bidang, pasti kita akan menambah ilmu kan? 

Begitu juga apabila saya join sebagai ahli Shaklee. Saya KOSONG. Ilmu nutrisi pun sekadar belajar masa sekolah-sekolah dulu berkenaan vitamin semua. Tapi tidak secara spesifik. 

Namun, semuanya berubah apabila sedikit demi sedikit, saya belajar daripada ahli-ahli Shaklee yang lain dalam pakej kumpulan Shaklee yang saya join. Tak susah, tak tahu tanya... Jangan berdiam diri itu kuncinya.


Selain itu, Shaklee sendiri selalu menganjurkan kelas-kelas atau mengadakan Health and Wellness events di mana pelbagai ilmu mengenai nutrisi dikongsikan kepada kami. Practice makes perfect. Lama-lama saya rasa mudah apabila berhadapan dengan customer yang bertanyakan macam-macam. 

Macam gambar bawah ni masa saya dan keluarga iReach yang lain menghadiri kelas New Distributor Training. Haaaa jadi jangan risau... Orang yang baru join, boleh masuk kelas ni dan belajar pasal Shaklee. Masa ni kami di Berjaya Times Square... Best... Makan pun sedap 😁


Bukan ilmu pasal nutrisi aja yang dipelajari, malah ilmu marketing, personal branding, dan macam-macam lagi juga diajar dalam keluarga Shaklee kami, agar kita berbisnes dengan strategi. Itu pun saya masih lagi menggali-gali ilmu 😊

Jadi, jangan risau kalau anda tiada apa-apa knowledge pasal nutrisi, pasal marketing dan sebagainya. Kerana semuanya boleh dipelajari. Tiada siapa di dunia ini dilahirkan terus pandai dengan pelbagai ilmu. Ilmu harus dicari, diamalkan, dikongsi untuk lebih berkat dan berkesan :) InsyaAllah manfaat ke atas diri sendiri juga.

Terima kasih keluarga iReach kerana tidak putus-putus mendidik kami ini.

Jom join saya untuk memperkembangkan lagi ilmu, kebolehan, kemahiran anda dalam bidang perniagaan 😀 Banyak lagi manfaat yang akan diperoleh apabila anda join sebagai ahli Shaklee. Kesihatan yang baik adalah salah satu daripadanya.

Pengedar Shaklee anda:
012-5538628

#TsunamiShaklee
#9Gemilang
Previous
Next Post »
0 Komentar