Kehidupan dan stress tidak dapat dipisahkan

Hidup ni penuh dengan stress aje kalau kita tak menguruskan hati dan perasaan kita dengan baik. Orang cakap kalau ikutkan hati, mati, ikutkan rasa, binasa. Tu yang ramai jatuh dalam tahap tekanan atau stress yang teruk.

Gambar ihsan Google

Pada pendapat saya, cara seseorang itu menguruskan stress berbeza-beza mengikut umur. Semakin meningkat umur, semakin matang cara penerimaan seseorang itu terhadap stress. Betul tak? 

Kalau yang muda remaja, pastinya akan mudah melenting jika perkara yang dirancang tidak menjadi. Tapi bagi yang dah berumur dan matang, pasti kesabaran lebih tinggi dan we'll go to the next backup plan :)

Tapi kehidupan sekarang ni bermacam-macam sangat. Bulan ni aje, masyarakat terpaksa bersabar dengan kenaikan harga minyak. Minyak masak dan minyak kenderaan. Kedua-duanya memang sama penting. Sampaikan ada yang sanggup menamatkan nyawa sendiri dengan terjun daripada jambatan Pulan Pinang bulan lepas kerana terlalu tertekan dengan kehdupan ini. Memang menyedihkan. 

Saya akui, kalau difikir-fikirkan dengan masalah kenaikan barang-barang ini, hidup memang tertekan. Stress! Bagi wanita yang bergelar ibu, anda perlukan 4K untuk bantu anda menjadi lebih tenang. Baca apa itu 4K di SINI.

Memang manusia takkan terlepas daripada diuji. Ambil sahaja dugaan yang datang ini sebagai tanda Allah merindui kita untuk bermunajat kepadanya. Memohon dan merayu supaya hati ini lebih tabah dalam menghadapi kehidupan di dunia yang sementara.

Kalau rasa terlalu tertekan dan stress, amalkan baca Surah Al-Insyirah. Fahami maksudnya. InsyaAllah hati akan berasa lebih tenang.


Sampai dua kali ditekankan bahawa setiap kesukaran disertai dengan kemudahan (Ayat 5 dan Ayat 6). Allahuakhbar. Jangan bersedih ye. Saya tahu, kadangkala rasa segala ujian ini terlalu sukar untuk dihadapi. Tetapi percayalah, akan ada kemudahan di akhirnya. Manis sangat rasanya.

Sebab itu, dalam keadaan ekonomi yang tertekan ini, saya usaha juga memperkembangkan perniagaan Shaklee saya. Saya akui tidak mudah untuk memulakannya. Tapi sekurang-kurangnya saya berusaha juga untuk menghidup dan menggerakkan perniagaan ini. 

Alhamdulillah, walaupun saya masih di peringkat bawah, tapi syukur pendapatan yang saya peroleh daripada mengusahakan Shaklee ini membantu sedikit sebanyak dalam menampung perbelanjaan makan minum harian saya. Things are not cheap nowadays.

Sebab itulah, saya sangat menggalakkan, kalau anda sedang mencari suatu perniagaan yang menggunakan modal yang rendah, Shaklee adalah jawapannya. Dengan serendah RM79.50 anda boleh memulakan perniagaan menjual produk-produk kesihatan semulajadi yang berkualiti tinggi. 

Bukan aja keuntungan retail (harga retail - harga ahli = keuntungan retail) didapati, malah jika anda berusaha betul-betul, bonus bulanan juga dibayar oleh Shaklee. Jadi anda dapat 2 dalam 1. Ini tak termasuk lagi dengan insentif lain seperti insentif kereta dan percutian percuma 6 bintang (mengikut performance serta perkembangan bisnes anda).

Jadi, ambillah peluang ini. Jangan biarkan diri masih lagi tercari-cari. Ramai surihati suami serta para jejaka hensem menceburi perniagaan ini :) Nak tahu lagi, jangan malu-malu untuk menghubungi saya di 012-5538628.

Semoga entry ini bermanfaat dalam membantu anda mencapai ketenangan.

Terima kasih.

Diana
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar