Cara-cara Buang Cacing Daripada Badan

Tiba-tiba pagi ni terimbas kembali ke beberapa bulan lepas masa tengah menjalani program detox. Program detox yang saya jalani tu, di bawah anjuran Shaklee dan pada masa yang sama, saya buat sekali detox parasit. 

Detox parasit ni, nak membuang segala parasit - cacing-cacing yang bermaharajalela dalam badan kita. Jangan terkejut, dalam badan kita memang ada cacing-cacing yang mungkin masuk melalui pemakanan atau persekitaran. 

Tak percaya, cuba check - Anda selalu craving nak makan benda-benda manis tak? Anda rasa badan lemah, malas, letih, asyik nak tidur? Haaa ni adalah antara tanda-tanda badan kita banyak parasit dan toksin. 

Apabila kita mendetoxkan badan, badan kita akan terasa lebih ringan, toksin dan kotoran dalam usus akan dibersihkan, berat badan pun berkurangan, kulit pun lebih elok dan bersih. Haaaa kalau tak percaya, cuba detox :)

Ok, sambung balik cerita saya tadi :D Saya ingat lagi, hari tu hari Sabtu. Hari ke-5 saya berdetox. Memang berjanji dengan sahabat sejati saya Ainul Malik untuk berjumpa. Kami nak berkarada, Yela dah detox mestilah nak check apa pencapaian kita. Berat badan turun tak, body age turun tak, visceral fat iaitu lemak-lemak yang menyelaputi organ berkurangan tak.


Pertemuan di HQ singkat aje sebab dalam program detox, kami kena ikut meal plan yang dicadangkan. Tak boleh nak gather-gather makan-makan. Makan semua eat clean dan prepare di rumah aje. Tapi berpantang kejap je sementara kita membersihkan badan kita (7 hari) :D Saya dengan berpeluh-peluhnya - Apabila berdetox memang badan kita berpeluh-peluh dengan hebat sekali. Plus asyik berulang-alik ke tandas... Heeeee.... Nampaklah semua macam sedang berpuasa. Hahaha...

Ni tengah berkarada

Jadi apabila berkarada, niat utama nak kempiskan perut, mahu buang baby fat yang masih degil selepas bersalin sebelum ni :D nak mengurangkan berat pun tercapai. Tak banyak pun saya bajet. Dalam 5kg :D Tapi dalam 5 hari berdetox, 3kg dah hilang. Yeayyyyy. Body age pun dah turun, Takdela jauh beza dari usia sebenar :D Lelemak degil yang menyelaputi organ pun berkurangan... 

Haaaa... best sangat. Yang best lagi, apabila gi ofis minggu tu, kawan ofis pun tegur, flawless kulit muka I.. Yang sorang lagi tegur, kurusnya Diana.... :p Hahahaha... Syok tak? Syokkkk.

Nak berdetox? Hubungi saya di 012-5538628. Akan saya kongsikan cara-caranya serta meal plan yang perlu diamalkan dalam masa program detox berjalan :)

#TsunamiShaklee
#9Gemilang
#LiveAmazing

Diana
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar