Fikir yang baik-baik semua itu doa

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...Lama juga tak bersiaran.... Nak cerita satu kisah ni.... Haha malu pulak... ecewahhh

Mak saya sekarang tengah ada di rumah saya sekarang ni... Hobi mak saya memang memasak untuk keluarga... Jadi saya ni... Bukan main semangat makan masakan mak.... Sampai 3 kali tambah kadang-kadang tu....

Tapi dalam hati mulai risau... Adehhh... seluar jeans kembali ketat macam lepas bersalin haritu... hahaha... Saya fikir-fikir dekat full moon nanti nak mulakan balik detox Shaklee dan detox parasit. Fuhhh bertabahla...

Saya juga gigih bersenam pada hujung minggu baru-baru ni. Almaklumlah nak menyeimbangkan dengan jumlah makanan yang masuk ke dalam perut :D

Tapi ketentuan Allah itu lagi Maha Hebat... Mula-mula dinihari Sabtu ke Ahad... anak sulung saya tiba-tiba muntah-muntah sepanjang malam... Tak tahu apa tak kena.... Tapi keesokan harinya dia dah stabil... Cuma risau nak makan takut muntah lagi...

Kemudian si kecik pula demam.... Jadi saya pun dah tak kira cuti tinggal 3 hari, amik jugalah cuti kecemasan untuk menjaga anak saya... Demi anak, ku korbankan segalanya...

Ketentuan Allah tu Maha Besar... Maha Baik.... Plan nak detox tu Allah cepatkan untuk saya.... Tapi bukanlah detox Shaklee atau parasit... Detox cuci perut....

Saya juga terkena simptom perut berangin yang mengakibatkan muntah dan cirit-birit... Bab muntah ni memang lemah.... Sampai nak jalan pun tak boleh sebab tahan muntah. Lepas saya muntah tu baru lega... Baru boleh bangun dan buat kerja sikit-sikit...

Apabila terkena serangan muntah dan cirit-birit ni, selera saya memang terus mati... Bayangkan saya hanya breakfast sahaja pada hari tu.. Kemudian terus tak makan apa-apa.... Nak makan pun takut sebab taknak muntah dah...

Hikmah yang saya pelajari di sini ialah, kata hati kita sangat kuat... Kalau kita asyik fikir gemuk-gemuk-gemuk, maka bertambah gemuklah kita... Kalau kita fikir boleh-boleh-boleh, maka bolehla kita lakukan segala-galanya....

Jadi, selalu fikir, ingat dan cakap perkara-perkara yang baik-baik dan positif aja... Sebab bila-bila masa aje Allah boleh tukar menjadi kenyataan apa yang kita rasa...



Hanya secebis nukilan saya pada kali ini...

Kalau anda tercari-cari vitamin untuk kesihatan... boleh dapatkan vitamin-vitamin jenama Shaklee yang memang terbukti SELAMAT, BERKESAN. Vitamin-vitamin Shaklee melalui ujian klinikal dan juga Landmark Study untuk membuktikan ia yang terbaik tau...

Hubungi aje 012-5538628. Kalau berada di sekitar Shah Alam, Subang Jaya, PJ, Klang dan Mid Valley, boleh saya COD kan terus kepada anda... Tapi jika jauh pun, jangan bimbang, Pos Laju kan ado... :)

Terima kasih.
Diana
ID Shaklee: 1112978 (boleh pakai ID Shaklee saya jika anda membeli terus di branch)
Tel: 012-5538628


Previous
Next Post »
0 Komentar