Khasiat daun Senna membersihkan usus besar dan mengempiskan perut

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Hari ni sengaja nak share pasal khasiat daun Senna yang membantu membersihkan usus besar dan membantu mengempiskan perut.



Ceritanya begini. Daun Senna ini merupakan bahan yang terdapat dalam vitamin (BUKAN UBAT TAU) Herb-Lax Shaklee. Kandungan Herb-Lax Shaklee dan fungsi-fungsinya adalah seperti berikut:

  • Daun Senna - Merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  • Buckhorn Bark - Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan melembapkan persekitaran usus.
  • Licorice Root - Membantu dalam proses detoksifikasi
  • Fennel Seeds - Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol. Membantu proses pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit, kembung perut dan usus.
  • Anise Seeds - Merangsang pengeluaran jus pencernaan untuk melancarkan proses pencernaan.
  • Rhubarb Root - Herba yang banyak digunakan dalam perubatan cina untuk digunakan sebagai antibiotik.
  • Blue Malva Flower - Membantu proses detoksifikasi dan mencantikkan struktur kulit.
  • Culver's Root - Membantu dalam mengurangkan masalah sembab air (water retention) dan mengurangkan masalah asma / lelah.
  • Daun Alfalfa - Membantu dalam proses detoksifikasi darah, usus dan hati.

Herb-Lax ni sebotol mengandungi 120 biji dan berharga RM52.50. Saya masa awal-awal join Shaklee dulu, tak pernah makan Herblax ni... Beli kat mama adalah sebab mama jarang-jarang membuang air besar... 

Tapi, baru-baru ni, saya makan la Herblax mama yang dah expired sebulan dua, sebab saya join Program Detox. Dalam program ini, saya makan hari-hari juga dan memang megadose. Fuhhhh, proses pembuangan air besar memang sangat lawas dan sangat superb. Tapi kebiasaannya, kita tak makan Herblax hari-hari tau... Hanya dalam Program Detox aje. Selalu seminggu makanlah 3 kali ke... Jadi memang jimat.

Saya juga mengalami kesukaran untuk ke tandas hari-hari. Bila dah jarang ke tandas, jadi pulak sembelit. Bila sembelit, nak buang pun tak lawas. Tapi, makan Herblax ni, ke tandas, adalah dalam tiga empat kali juga bagi saya (lain orang, lain kesannya)... Memang terasa bersih sangat usus ni...

Moh saya kasi beberapa testimoni Herb-Lax ni:





Lagi satu, haritu niat saya join Program Detox sebab nak kurangkan berat badan lepas bersalin. Heee, sebab masa berpantang, tak berbengkung semua, perut pun masih buncit. Selepas program detox tamat, alhamdulillah, plan untuk mengempiskan perut daripada buncit mengandung, memang BERJAYA!

Bila dah melalui Program Detox, sebenarnya badan lebih mudah menyerap nutrisi daripada makanan, berat badan juga stabil dan mudah kalau nak menurunkan berat badan. Haaa... Kalau nak beli Herblax dan mengetahui lebih lanjut mengenai Program Detox ni, hubungi saya di 012-5538628.

Terima kasih

SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar