Power Spek Mata Turun

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Selamat bekerja.. Setelah berhujung minggu yang agak panjang... :) Mesti ramai yang berjalan ke sana sini kan semasa hujung minggu... 

Saya takdelah ke mana-mana... Cuma masa hari Ahad tu, sempat ke kedai cermin mata... Hajat di hati nak dapatkan contact lense... Tapi saya check jugalah mata saya.. Dah tiga tahun kot tak tukar spek dan check mata.. Macam manalah power mata saya ekk... :D

Mula-mula sales girl tu check power spek saya dan terus ke kaunter contact lense dan suggest contact lense yang mana satu yang saya nak.... Saya tanya juga, taknak check mata dulu ke... Dia kata contact lense selalunya ikut power spek.. Tapi dia kata lepas saya pilih contact lense ni, dia akan tolong checkkan power mata saya juga :)

Lepas dah pilih, saya pun check pula mata. Kejap aje dia check, kemudian dia bawa bingkai yang ada cermin yang berlapis-lapis tu untuk check power mata dengan lebih detail... Saya kemudiannya masuk ke bilik untuk check mata betul-betul.. haha...

Power bertukar power... Akhirnya ok skit power cermin yang dipilih.... Apabila da selesai tu, sales girl tu tukar contact lense saya ke power yang lain... Rupa-rupanya, power mata kanan saya turun... Kedua-dua mata saya memang berbeza powernya... Yang kiri 2.5. Yang kanan dulu 3.5... Sekarang dah jadi 3.0... Hahaha.. Happynya ku rasa... :)



Walaupun power turun tapi astigmatisme ku naik.. Sales girl tu tak cakapla keadaan terkini... Nanti dalam entry lain, saya akan ceritakan pula pasal astigmatisme :)

Anyway, I'm happy enough with the news on power turun tu... Tak tahu la makan apa yang menyebabkan power ku turun... 

Tapi kalau orang tanya, gini lah saya cakap. Vitamin yang saya selalu amalkan secara konsisten setahun dua ni ialah Vitamin B Complex yang memang bagus untuk saraf. Vitalea iaitu multivitamin yang tertua di dunia... Omega Guard, Vitamin C, Ostematrix (kalsium) dan ESP. Vitamin-vitamin ni memang sangat sesuai untuk pengambilan konsisten seorang wanita ye... Amalkan selalu, InsyaAllah, taraf kesihatan anda juga akan semakin baik....

Baru-baru ini, saya juga menjalani program detox. Alhamdulillah dengan izin Allah, body age daripada 46 tahun, menurun ke 44 tahun (2 tahun lebih muda badan saya). Dalam program ini, saya amalkan selama 2 minggu - Vivix yang sangat high antioksidannya, Alfalfa, Herblax, Nutriferon, Garlic Complex dan Peppermint Ginger Plus... Haha... Bagus tau buat detox ni. Badan terasa lebih ringan, perut kempis :) Sebab hari-hari mesti ke toilet dan dibersihkan usus kita :)

Oklah itu sahaja celoteh saya.. Siapa nak kesihatan mata yang lebih baik, boleh amalkan Carotomax yang memang sangat bagus untuk kesihatan mata anda. Siapa nak general health, boleh amalkan supplemen-supplemen yang saya terangkan di atas... Apa sahaja anda nak tahu, meh hubungi saya di 012-5538628 :) Saya sedia membantu insyaAllah.

Diana
SID: 1112978 (leh pakai kalau nak beli direct di Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar