Hati-hati dengan bisnes MLM... Takut nanti anda rugi....

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) Hari ni nak share la pasal bisnes MLM (Multi-Level Marketing). Kat Malaysia ni, memang banyak bisnes MLM dan laku keras pulak tu... Tapi hati-hati dengan bisnes MLM... Takut nanti anda rugi.... 



Macam saya, ada dua MLM yang pernah melamar saya untuk menyertai mereka. Yang pertama... Sampai sekarang masih ada.. Tapi method yang digunakan berbeza... Dah tak macam dulu... Tak perlulah saya nyatakan namanya di sini... Cukup saya nyatakan, modal sebanyak RM21,000 diperlukan untuk menyertai MLM ini dulu....

Apa nak buat dengan RM21,000 tu? Ambil barang mereka dan juallah untuk mendapatkan pulangan... Kalau tak terjual, pandai-pandailah anda simpan bawah katil ye... Okla.. Kalau dapat jual, Alhamdulillah... Tapi kalau tak dapat jual macam mana? Dahla kebanyakan yang keluarkan RM21,000 tu kena buat pinjaman bank.... Tambah lagi, kalau nak dapat bonus RM3,000 untuk bulan pertama, wajib pula cari orang untuk join bawah kita... Adehhhh letihla macam ni....

Saya tengok sendiri orang yang melamar saya untuk join tu, ke hulu ke hilir sampai ke lewat malam mencari prospek... Masa tu, sebelum saya nak join, hati saya dah rasa tak best... Adakah kehidupan begitu yang saya kehendaki? Tak sanggup rasanya... 

Bagaimana dengan anda semua...? Memang.. siapa yang bekerja keras, akan mendapat hasilnya.... Tapi, bagi saya bukan begini caranya... Nampak macam memaksa dan mengugut pun ada... Nanti suami lari la.... Ishhhh biarlah customer tu tentukan sendiri sama ada nak beli atau tidak...

Nak cari orang pun susah sebab modal sampai RM21,000. Kalau upline tu kaya sangat, cuba tolong bayarkan modal awalan tu kan.. Ada bran? Hehehehe.. Mesti tak berani... Upline pun dipaksa.. Orang bawah, lagi la kena paksa...

Yang MLM kedua tu, mahal juga modal untuk join jadi ahli... Tapi takdelah sampai beribu-ribu... Beratus-ratus aje... Okla kalau nak join.... Tapi saya tak berminat sebab saya dah terlebih dahulu kenal satu MLM ni... Sampai sekarang saya setia :) Apabila da kenal, rugi pulak saya rasa sebab tak join awal-awal... :)

Heee.. MLM yang dimaksudkan ialah Shaklee... Relax relax relax... Jangan stop baca... Cer baca dulu penerangan saya... Memang kita kena berhati-hati dalam memilih bisnes MLM... Takut anda rugi sebab dahla modal besar, silap-silap berhutang lagi.... Tapi kalau Shaklee... Modal tak sampai RM100. Modal nak jadi ahli RM68.90. Kos penghantaran, RM10.60. Jadi RM79.50. RM80 la senang sikit.

Apabila join Shaklee, anda akan didedahkan dengan cara-cara untuk mendapatkan kesihatan yang baik... Ramai orang bergantung pada ubat untuk mengawal penyakit... Tapi, insyaAllah dengan izin Allah, penyakit juga boleh diikhtiarkan dengan mengambil vitamin-vitamin SEMULAJADI. Sebab badan kita ni kekurangan nutrisi... Nak harap pada pemakanan, belum tentu lagi menjamin kita mendapat nutrisi yang mencukupi... 

Banyak sangat yang kita baca sekarang ni... tentang bahan-bahan kimia yang diberi kepada ayam dan ikan... haishhh... makan bahan kimia aje la kita ni... :( Takutttttt.... Oleh itu, badan kita memang memerlukan supplemen tambahan untuk membantu mengekalkan kesihatan dan menjauhkan penyakit... Lagi-lagi vitamin-vitamin Shaklee, semuanya vitamin semulajadi dan organik yang bermakna BEBAS BAHAN KIMIA... Cukup-cukupla kan kita makan banyak sangat makanan yang ada bahan kimia ni... Letih rasa...

Apabila anda dah mula makan vitamin, insyaAllah anda akan rasa kebaikannya.... Perlahan-lahan, anda boleh venture dalam bisnes MLM Shaklee... Jangan risau, MLM Shaklee patuh syariah ye... Anda buat anda dapat... Tak payah kena paksa cari orang.. Apabila dah rasa kebaikannya vitamin Shaklee, automatik anda akan rekemenkan pada ahli keluarga dan kawan-kawan anda... Niat kita nak membantu mereka untuk kehidupan yang lebih sihat... Cer tengok video Puan Fatimah ni :)


Bisnes Shaklee Penipu? Isk3. Tak Percaya? Tengok Ni from iReach HD on Vimeo.

Jangan risau kalau anda fikir ramai sangat dah yang join Shaklee ni... Rezeki Allah dah tentukan... Yang penting, anda buat dan jalan terus ke depan. Pekatkan telinga dan buat aje... :) Alhamdulillah, Shaklee tak pernah terlewat dalam bagi bonus bulan-bulan. Siap ada macam-macam insentif lain yang sangatlah best.... Anda pun tak payah risau sebab kita bergerak berjemaah. Anda takkan ditinggalkan terkapai-kapai sorang-sorang dalam bisnes MLM Shaklee ni... 

So apa lagi... raya dah nak dekat... Mesti banyak nak pakai duit kan? Mehla kita buat duit raya... Hubungi aje saya di 012-5538628 untuk panduan dan cara-cara nak join bisnes Shaklee ini. InsyaAllah keputusan anda yang terbaik... Kat sini, anda rugi kalau tak join :)
Previous
Next Post »
0 Komentar