Cara untuk Bertenaga Semasa Berpuasa

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Hari ni banyak pulak saya bercerita tentang berpuasa... Kali ni, saya nak cakap pasal cara untuk bertenaga semasa berpuasa... Ramai orang memang kalau boleh nak sentiasa cergas bertenaga, especially semasa berpuasa... Heeee...




Saya nak kongsikan caranya lah ni... Haaaa... Cara yang terbaik ialah, detoxkan dahulu badan anda sebelum Ramadhan tiba. Jangan tak percaya.. Hanya orang yang dah melalui proses dan program detox akan merasai kesannya, MACAM SAYA :D

Alhamdulillah, saya dah jalani program detox dalam sebulan lebih... Kemudian, selepas detox, saya mula menggantikan puasa-puasa yang yang telah tertinggal. Alhamdulillah, memang rasa sihat bertenaga sepanjang saya berpuasa... This tip applies untuk orang yang bekerja biasa... Bukan yang selalu duduk bawah panas matahari ye...

Macam mana bagusnya berpuasa selepas detox?

  • Kurang rasa lapar. Steady je berpuasa walaupun kiri kanan semua orang tengah makan. 
  • Kurang rasa mengantuk. Ni yang agak ketara sebab masa berpuasa tahun lepas, adehh mengantuk sungguh... Boleh baca tips mengurangkan mengantuk semasa berpuasa di sini.
  • Steady aje walaupun terlewat berbuka puasa (tak dapat elak sebab jalan sesak sebelum sampai umah). 

Kenapa detox bantu mengurangkan rasa letih lesu berpuasa?
  • Badan dah bersih. Oleh itu, zat-zat daripada makanan yang kita makan mudah diserap dan membantu memberi tenaga.
  • Usus juga telah bersih. Tiada masalah angin atau kembung perut.
  • Macam saya, menjalani detox parasit, maka craving atau keinginan nak makan makanan manis tu semua hilang.
  • Selera makan juga terkawal sebab masa detox kita 'eat clean'. Jadi kita takdelah rasa nak makan banyak sangat.


Apa kata anda mulakan 7-hari detox anda? Masih ada masa. Dengan disiplin yang tinggi, InsyaAllah anda akan lebih segar dalam menghadapi Ramadhan serta kesihatan anda juga akan lebih superb. Bagi sesetengah orang, berat badan pun hilang tau...

Berikut adalah supplemen yang anda boleh dapatkan untuk membantu proses detox anda:
  • Vivix
  • Alfalfa Complex
  • Nutriferon
  • DTX Complex
  • Garlic Complex
  • Peppermint Ginger Plus
  • Herblax
Anda jangan risau, untuk melaksanakan program detox ini, anda akan diberi juga 'mealplan' untuk membantu anda merancang pemakanan anda... Semuanya memang esklusif untuk pelanggan-pelanggan saya :)

Jom layan video di bawah. Kawan kita ni, dulu berat 100kg, turun sampai 75kg sebab berdetox aje... Siapa nak? :) Kalau kurus dengan detox pun bagus... InsyaAllah badan maintain, berat tak naik balik.


 

Cara Kuruskan Badan Dengan Betul Sambil Buang Toxin Dalam Badan from iReach HD on Vimeo.


Nak dapatkan supplemen-supplemen detox ni, anda boleh tekan butang Order di bawah. Penghantaran percuma tau sebab ada Vivix :)



Nak beli direct secara pos atau COD daripada saya pun boleh :) Saya boleh CODkan di area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya dan Klang. Hubungi saya di 012-5538628. Nak jimat lagi, baik daftar sebagai ahli. Memang tak menyesallah. Banyak sangat manfaat jadi ahli Shaklee tau :) Cepat hubungi saya.... :D

Terima kasih.
SID: 1112978 (boleh pakai ID saya kalau ke Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Bagusnya dengan berdetox dapat tunrun berat badan 25kg...

Detox juga mengajar kita supaya lebih rasa bersyukur

Balas
avatar

Betul tu Farah... Apabila sistem badan semua elok... kita akan lebih positif and grateful :)

Balas