Kesan detox selepas 7 hari

Diary Detox Hari ke-7

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) Waaaa happy je rasa kan bila da masuk hari ke 7. Hari ni macam hari raya, sebabnya dah boleh makan nasi atau sajian karbohidrat. Hari ke-8 seterusnya adalah untuk meneruskan detox parasit.



Heeeee.... sangat puas hati dengan hasil yang dapat dilihat pada hari ke-6. So hari ke-7 ni, mealplan yang dicadangkan ialah smoothie buah bersama dengan ESP untuk sarapan. Untuk lunch pula, nasi bersama sayur dan ikan/ayam. Haha... Memang gembira sangat sebab saya ni memang suka makan nasi... Untuk dinner, mealplan yang dicadangkan ialah bihun sup... 

Fuhhhh best sangat rasa.. Dah lepas 7 hari... Untuk hari ke-8, saya akan teruskan dengan detox parasit. Nak buang segala parasit dalam badan walaupun saya rasa, saya dah buang dah sebahagian sebenarnya... Heeee... Hanya orang yang melaluinya sahaja yang mengetahui bagaimana parasit itu dikeluarkan :D Jeng jeng jeng...

Maka, dengan ini, berakhirlah diary detox saya... Kenapa saya akhirinya setakat hari ke-7, sebab hari ke-8, pengambilan kalori tidak dititikberatkan sangat dah... Boleh makan nasi... Tapi janganlah sampai melantak.... Alang-alang dah amalkan diet yang sihat mengikut portion yang dicadangkan, ikut aje la kan.... Biar berat badan pun stabil... Kalau tak jaga, tak mustahil berat akan naik semula :)

Kemudian detox parasit ni, kita hanya perlu PANTANG:
- Gula
- Gandum
- Makanan yang diproses

Oleh itu, yang terbaik, sediakan sendiri makanan anda... Kurangkan membeli... Detox Shaklee diikutkan berlarutan sebulan... dengan dos pemakanan yang sama dengan hari ke-7. Kalau boleh maintainkan aje cara anda makan mengikut mealplan Shaklee hari ke-7. 

InsyaAllah, yang dah melalui proses detox, pasti akan berasa badan lebih ringan, perut lebih kempis, kurang rasa nak makan makanan yang manis-manis, mudah merasa kenyang :) Kalau makan banyak pun dah rasa menyesal.... Heeeeee hahaha...

Terima kasih sebab follow diary detox saya. Kalau anda pun nak detox, jangan malu-malu untuk menghubungi saya di 012-5538628. Kami ada group yang akan sentiasa bersama-sama anda untuk melalui program detox ini. Cubalah, memang tak rugi... :)

Diana
Hearty . Love . Healthy
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar