Diary Detoks Hari Ke-4 hingga hari ke-5

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Waaa minta maaf... Diary Detox tak terupdate sejak hari ke-4. So hari ni saya akan sharekan apa yang jadi pada hari ke-4 sehingga hari ke-5. 

Yeayyy... Hari ke-4 dah boleh makan smoothie daripada protein powder yang diblend bersama dengan buah. Lega la sikit perut sebab sekurang-kurangnya da masuk protein... Tapi mak memang agak pasif aje sejak detox ni.. Macam orang berpuasa... 

Untuk sarapan, saya campurkan yogurt original bersama ESP dan blend... Sedap juga rasanya... Buah saya ambil secara berasingan sebab rasa macam tak sesuai campur ESP dan rock melon... :) Tengahari, makan sayur macam biasa... Tapi tula... rasa berat nak telan sayur... Mak telan juga supaya perut tak kosong... :)

Hari ni, perut tak rasa nak ke toilet seperti semalam.. Stabil sungguh perutku walaupun telan Herblax.. Heeee... Tapi akhirnya pergi juga dekat-dekat nak tengahari... Alhamdulillah, sejak menjalani program detox ni, proses membuang sangat lawas... Sehari ada dua atau tiga kali juga melawat toilet...

Pada malam hari ke-4 ni, saya dah betul-betul tak lalu makan sayur... Adehhhh... Dah la lewat makan, dan dengan sedihnya, saya makan dua potong buah pear... Haha... Sampai tak lalu nak tengok salad da... Tapi Alhamdulillah... Cukup untuk saya mengalas perut makan pear tersebut.... Tak lapar pun...

Maka tamatlah diary hari ke-4 ku :)


Pada hari ke-5, yeayyyy lagi sekali sebab dah boleh makan ayam atau ikan.... Pagi tu, saya minum ESP dan original yogurt lagi... Tekak sukaaaa :) Pada masa yang sama, saya sediakan chicken breast half palm dan potong kecil-kecil... Lalu saya grillkan dalam periuk ajaib tanpa minyak.... Hanya pakai white pepper dan sedikit garam... 

Sebab kali pertama, maka ayam saya macam terlebih masak dan hilang moist dia... Jadi mengecut... Half palm jadi macam quarter je... Takpela... first time...  Lunch saya tengahari itu ialah half palm chicken breast tadi dan salad bersama tomato dan bawang... Sedap juga.. Alhamdulillah sebab dah lama tak makan ayam sejak program detox ni berjalan...

Pada malam hari, saya lebih berselera sikit hari ni.. Tak sabar-sabar nak makan ayam grill lagi.... Malam ni, saya still guna half palm of chicken breast dan grill macam pagi tadi. Cumanya, saya letak kejap je dalam magic pan tu... Jadi potongan ayam tu kelihatan segar dan moist.. Hmmm sedap...

Tengok, potongan ayam tu kelihatan besar dan segar kan :)

Alhamdulillah, nikmat sangat makan malam hari ke-5 ni... Puas hati, walaupun basicnya masih sayur, Tapi dapat ayam tu, lega rasanya :)

Tidurlah aku dengan lena malam ini. Alhamdulillah, sepanjang program detox berjalan, perut sangat lawas. Badan pun takdelah kelaparan sampai nak kena gastrik... Ok-ok je... bertenaga pula tu... Malam ni, sempat masak lagi untuk anak dan suami... I am a happy wife and mother... Alhamdulillah...

Tunggu sambungan hari detox ke-6 :)

Terima kasih.

Diana
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar