A Pat on my shoulder

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca yang disayangi dan dihargai.... Alhamdulillah... terasa berbunga-bunga hati... Hari ni ada perjumpaan dengan teacher tadika anak sulungku... 

I can say that I am a proud mother.... Alhamdulillah... Sebak pun ada hati ni bila teacher cakap anak sulungku antara yang paling menonjol di dalam kumpulannya itu. A pat on my own shoulder.. Heeeee.... Takpela orang tak nampak dan rasanya semua orang deserve a pat on the shoulder sometimes... kalau selalu pun takpe.... Tepuk bahu sendiri, bagi penghargaan di atas apa jua pencapaian...

Wahai pembaca sekalian.... Objektif utama saya menulis hari ni, di entry ni, adalah berkaitan dengan doa.... Terutama sekali doa seorang ibu.... Doa seorang ibu itu amat mustajab.... Berdoalah untuk anak-anak tuan-tuan dan puan-puan.... 

Sesungguhnya, anak-anak kita adalah masa depan kita... Masa depan ummah.... Alhamdulillah.... setiap doa, yakinlah yang Allah akan mengabulkannya... Terutamanya doa untuk anak-anak... Apabila melihatkan keadaan dunia yang penuh dengan entahla.... boleh saya kata 'macam-macam', berdoalah kerana suatu masa nanti, generasi anak-anak kecil sekarangla yang akan bangun dan memimpin.... 

Kuat asas agamanya, insyaAllah yang lain-lain akan datang sekali as a package.... Terapkan dunia di tangan, akhirat di hati... Agar hidup ini dijadikan sebagai ladang untuk disuburkan. Hasilnya dituai di akhirat. 

Saya sangat yakin dan percaya, doa ibu itu sangat mustajab. Kadang-kadangkala, saya hairan... Ada beberapa sifat dalam diri yang agak berlainan daripada keluarga saya sendiri... Tak tahu mana datangnya sifat itu.... Saya bersyukur dan berterima kasih... Saya yakin... itu adalah doa daripada orang tua saya untuk saya :) Alhamdulillah...



Kesimpulannya, anak-anak yang kecil itu, ibarat kain putih yang akan dicorakkan. Kita sebagai ibu bapa, memang banyak khilafnya.... Mohon ampun kepada Yang Satu.... Doakan untuk anak-anak agar hati mereka sentiasa bersih dan terang untuk menerima yang baik-baik dan menjauhi kejahatan. Sesungguhnya merekalah masa depan kita dunia dan akhirat :)
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

Alhamdulillah. Doa ibu membawa ke syurga.

Balas