Siapa yang menyembuhkan setiap penyakit?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Hari ni just nak sembang-sembang pasal kesihatan.. Heee rasanya tiap-tiap hari pun pasal kesihatan juga.. Tapi today is more on personal sharing... 



Nak cerita pasal abah dan mama saya sebenarnya... Yelaaa saya pong pang pong pang bergebang kat FB and blog pasal kebaikan Vivix, tapi abah and mama sendiri saya tak bagi depa rasa pulakkan... Mana boleh... Alang-alang dah jual vitamin-vitamin Shaklee, keluarga sendiri haruslah merasa dulu... :)

Saya takkan tulis ni semua kalau saya tak percaya... Vitamin-vitamin ni semua hanya asbab aje.. Tapi yang menyembuhkan tetap Allah SWT. 

Alkisahnya, dalam sebulan lepas, abah cakap yang abah rasa macam nak rebah dalam bilik air... Alhamdulillah, abah pegang kuat-kuat pada paip air tu sampai mama datang... Allahuakhbar... saya sebagai anak apabila dengar berita ni, mesti rasa goyang sangat... Memang masa tu, abah agak kurang sihat, demam malam-malam, batuk-batuk sampai kena nebuliser... Abah memang ada darah tinggi.

Mama pun ada juga masalah kesihatan seperti darah tinggi dan kencing manis. Tapi Alhamdulillah, keadaan mama terkawal. Cuma itulah, rintihan hati sendiri... Tak patut kot... Bila saya share kebaikan segala vitamin Shaklee yang saya sendiri dah rasa... Tapi tak share kepada mama dan abah sendiri... 

Bagi saya, Vivix adalah yang terbaik. Saya taknak overclaim yang Vivix ni boleh menyembuhkan pelbagai penyakit atau apa... Sebab yang BOLEH menyembuhkan, hanya Allah SWT. Allah GERAKKAN kita untuk berikhtiar. Kalau Allah tak gerakkan, memang kita pun takkan buat apa-apa...

Jadi saya pun beli yang twin pack... Harga jauh lebih menjimatkan berbanding dengan hanya beli sebotol... Harga ahli bagi sebotol Vivix ialah RM402.80. Sekali tengok harga macam mahal... Tapi sebenarnya sangat berbaloi-baloi... Ye la.. Kandungan resveratrol dalam Vivix membantu memperbaiki sel-sel di dalam badan... Meremajakan semula sel dan membantu mengurangkan radang di dalam badan. Vivix ni bukan ubat.. tapi adalah supplemen yang membantu mencukupkan nutrisi di dalam badan kita.

Tapi, alang-alang membeli, biar menang memakai... Kalau sebotol RM402.80, baiklah saya beli yang pakej twin pack terus... Harga twin pack ialah RM765.32. Cer bahagi dua tengok jadi berapa harga sebotol? Sebotol jadi RM382.66. Ok kan.. daripada membeli sebotol... Lagipun, kita tak tahu kesan dia macam mana... Ada orang, sebotol tak cukup, sampai  5 atau 6 botol, baru elok... Jadi baiklah beli dua terus daripada beli satu botol je... Kalau tuan-tuan nak beli pun, harga tu sama, ahli atau bukan ahli, harga twin pack memang dah macam tu :)

Alhamdulillah, sekarang saya tengok abah, cergas macam biasa... Batuk-batuk dah takde...Siap boleh mandikan cucunya yang berumur 7 bulan... Kuat lagi abah saya.. Memandu dari Penang ke Perak.. Dan kemudian datang pula rumah saya di Selangor ni... Abah lahir tahun 1948. Alhamdulillah sihat dan terang mata lagi. Boleh bawa keta ke sana ke mari... Syukur sangat.. 

Begitu juga mama.. Alhamdulillah... boleh memasak dan mengemas... travel bersama-sama dengan abah... Ya Allah, syukur sangat dengan kesihatan yang Engkau kurniakan kepada mama dan abah... Semoga mereka sentiasa sihat-sihat selalu...

Apa pun, kesihatan itu suatu rahmat dan nikmat. Kesihatan nampak mahal apabila kita sihat.. Tapi apabila dah sakit, kita dah tak kira mahal atau murah.. Tapi kita belanjakan juga demi mendapatkan semula kesihatan yang baik itu... Saja nukilan di tengahari ni...

Kalau rasa-rasa nak tahu pasal Vivix lagi, meh hubungi saya di 012-5538628.

Terima kasih kerana sudi membaca nukilan saya ini :)

Diana
Hearty . Love . Healthy
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar