Bahaya Viral Infection

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Kali ni nak cerita pasal jangkitan virus kepada manusia... Kalau dalam bahasa inggerisnya disebut viral infection. 




Viral infection yang terjadi boleh dikesan dalam beberapa cara (berdasarkan pengalaman dan pemerhatian saya dan orang-orang sekeliling):

1. Demam bersama sakit tekak, batuk dan selsema.
2. Sakit-sakit badan dan demam.
3. Muntah-muntah dan cirit-birit.

Kalau tengok gambarajah di atas, banyak lagi rupanya kawasan-kawasan yang boleh mendapat jangkitan virus.

Baru-baru ni saya terkena jangkitan yang ketiga... Iaitu muntah-muntah dan cirit-birit. Jangkitan virus ni boleh berjangkit ye. Asalnya anak-anak buah saya muntah-muntah. Yang bongsu tu lembik jugakla jadinya. Tapi tak seteruk mana. Kemudian habis mereka sekeluarga dijangkiti. Ada yang sampai demam.. Ada yang berhenti sampai cirit-birit je.

Kemudian berlarutan ke baby saya.. Alhamdulillah cepat je baby saya kembali sihat. Haha... Teka apa jadi? 

Heee pada malam itu... Saya teringin nak makan mee mamak.. Tapi minta suami belikan maggi goreng... Perut sebenarnya rasa tak sedap.. Lepas makan... Buang air besar... Tapi perut nampak kembung macam mengandung 4 bulan.. Saya fikir mungkin angin... Suruh suami urut kepala dan belakang... Tiba-tiba terus uweeeekkkk.. Memang muntah segala isi perut... Ingatkan berakhir di situ.. Rupanya selepas itu sampai keesokan harinya... Tak henti-henti muntah dan cirit...

Saya minum air kosong.. Kluar balik... Minum 100 plus pun tak lama keluar balik.. Memang dahaga sangat... Terlupa Performance Drink masih ada sedikit lagi... Saya admitkan diri di wad supaya air dapat dimasukkan melalui drip.. Tak tahan dah..

Alhamdulillah... Allah nak saya berehat.. Dah lama tak ditimpa ujian sakit.. Kali ni memang betul-betul rehat... Masa mengandung dulu juga sangat sihat... 

Mungkin antibodi saya kurang kuat selepas mendapat jangkitan virus tersebut... On and off saya kebelakangan ni saya selalu kurang sihat... 

Alhamdulillah bulan ni bulan promosi Nutriferon... Penguat sistem imun dan melindungi tubuh badan kita daripada serangan virus... Apa lagi... Memang saya takkan lepaskan peluang mengamalkan Nutriferon :) InsyaAllah semuanya dengan keizinan Allah.


Nak dapatkan Nutriferon dan konsultasi kesihatan dengan percuma? Hubungi 012-5538628

Diana
SID: 1112978
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Rugi kalau x borong mase promo ni kan

Balas
avatar

memang pun fatin..save sangat :) Tq fatin datang melawat blog saya :)

Balas