Tip Ringkas Mengatasi Masalah Sembelit bagi Ibu Hamil

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari ni nak share satu tip ringkas mengatasi masalah sembelit bagi ibu hamil. Memang banyak kali juga saya dah kongsikan pelbagai cara nak mengatasi masalah sembelit ni. Tapi yang satu ni..... SATU aje.... saya rasa sangat berkesan, InsyaAllah :)

Apabila da masuk 3rd trimester ni, kadang-kadang nak membuang air besar tu punyalah payah sebab bila nak buang, susahnya terasa seperti kertas pasir. Tak elokla kalau nak teran lebih-lebih sangat. Saya memang geram kalau sembelit ni terjadi. Seksa....



Saya dah amalkan beberapa kali tip ni, dan Alhamdulillah menjadi untuk saya. Harap menjadi juga untuk ibu-ibu yang lain :)

Caranya:

1. Pastikan anda ada tablet kalsium Ostematrix di rumah. Supplemen Ostematrix ni merupakan salah satu daripada supplemen dalam Set Kehamilan Shaklee.

2. Minyak kelapa dara yang memang ramai sangat cadangkan ambil di trimester ketiga untuk memudahkan proses bersalin.


Saya memang ambil Ostematrix hari-hari untuk keperluan kalsium ibu mengandung yang memang sangat penting untuk ibu dan baby. Minyak kelapa dara pula, saya ambil pada hari-hari tertentu aje.. macam hari saya mengalami sembelit. Bagi yang nak ambil hari-hari pun boleh... lagi bagus :)

Ok... Apabila anda sudah merasa susah nak membuang, malam sebelum tu, pastikan anda makan tablet Ostematrix sebanyak 4 biji dan makan sesudu besar minyak kelapa dara. InsyaAllah, keesokan harinya, pasti lancar aje pembuangan air besar. 

Cubalah, InsyaAllah berjaya :) Nak dapatkan Ostematrix? Hubungi aje saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


ID: 1112978
Kind Hearty Enterprise

Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
0 Komentar