Tip Mengurangkan Lapar dan Lemau Semasa Berpuasa Bagi Ibu Hamil

Alhamdulillah.... dah masuknya 23 Ramadhan. Sayu dan sedih kerana lagi 6 hari Ramadhan akan meninggalkan kita... Walaupun lagi 6 hari, bagi ibu-ibu mengandung seperti saya, memang kena kuat semangat jugak. Maklumlah dah petang aje, mesti da jadi agak lembik... Tapi ade jugak ibu-ibu hamil yang lain yang cergas. Takpe, setiap orang ade kekuatan masing-masing :)

Saya nak share based on experience saya sendiri yang berpuasa semasa hamil ni.... Anda tahu kan Set Mighty 3 Gems Shaklee tu.... Bolehlah dikatakan majoriti hari saya berpuasa, saya akan minum Set Mighty 3 Gems ni yang terdiri daripada ESP, Mealshakes dan Performance Drink. Cuma saya improvise sikit, mealshakes, saya tukar kepada susu materna. Tak kisah, asal ade susu :) So ini adalah tip mengurangkan rasa lapar dan lemau semasa berpuasa bagi ibu hamil macam saya. 

Saya akui, ada masa-masa, saya skip minum Set Mighty 3 Gems ni sebab kenyang, makan nasi. Tahu tak apa jadi, tak sampai setengah hari, saya dah rasa lapar. Padahal masa bersahur dah makan nasi. Ade juga suatu hari tu, saya hanya bersahur twiggies (kek Gardenia tu) dicicah dengan Set Mighty 3 Gems ni. Alhamdulillah, elok pula saya berpuasa pada hari itu. Apa-apa pun, semua kehendak Allah jua yang memberi kita tenaga dan kekuatan.

Apa bezanya nasi dan Set Might 3 Gems ni? Nasi adalah jenis makanan yang tinggi kadar glisemik indeks yang menyebabkan makanan mudah terurai dan kesannya kita akan cepat berasa lapar. Bagi Set Might 3 Gems pula, ia terdiri daripada bahan-bahan yang rendah kadar glisemik indeks dan terurai dengan perlahan-lahan dan menyebabkan kita berasa kenyang dan cukup. Antara makanan-makanan lain yang rendah kadar glisemik indeks adalah seperti oats, roti wholemeal, beras perang dan sebagainya. 




Oleh itu, bagi ibu-ibu yang sedang hamil, memang elok sangat ambil makanan yang rendah kadar glisemik indeks untuk mengekalkan tenaga. Orang tak mengandung pun digalakkan juga mengambil makanan-makanan begini untuk mengekalkan tenaga. 

Nak dapatkan Set Might 3 Gems ni? Senang aje, Hubungi saya di 012-5538628 :)

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


ID: 1112978
Kind Hearty Enterprise

Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
0 Komentar