Pangsapuri Indahria Untuk Dijual

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Untuk entri kali ini, ia adalah berkenaan dengan Pangsapuri Indahria untuk dijual di Shah Alam. Rumah di Pangsapuri Indahria ini adalah rumah saya sendiri yang telah saya beli sejak dalam pembinaan lagi daripada developer.

Kenapa saya nak jual? Biarlah saya cerita ye.... Saya beli rumah tersebut sebelum saya berkahwin lagi... Memang masa tu fikir, takpe saya nak duduk takat saya seorang atau dengan parents saya, rumah tu memang da cukup baik. Jadi sejak dapat kunci, saya renovate comel-comel sikit rumah tu, seperti plaster ceiling di ruang tamu, di setiap penjuru bilik ade hiasan plaster ceiling, kitchen cabinet dan almari dibina di kawasan dapur. 

Namun, memandangkan saya akan menjaga rumah keluarga saya tak lama lagi dan saya rasa nak fokus kepada rumah keluarga saya sahaja, maka saya fikir, sekarang adalah masanya untuk menjual rumah di Pangsapuri Indahria. Sedih juga kerana bahagia tinggal di situ... Rumah saya, Alhamdulillah, memang takde masalah maintenance. Semua elok dan happy tinggal di sini.

Buat pengetahuan, rumah tu luasnya 1008sqf dan ada balkoni yang sangat besar. Heeee... sebab utama saya berkenan kat rumah tu ialah sebab balkoninya... Malam-malam rasa tenang aje bila berdiri di balkoni tu. 

Kawasan di Pangsapuri Indahria best kerana:
  • Aman kerana majoriti orang yang berkeluarga tinggal di situ.
  • Takde students sangat.
  • Lif sentiasa pantas untuk naik dan turun.
  • Ada kedai runcit dan cafe di ground floor pangsapuri tersebut.
  • Nursery yang bagus untuk bayi dan kanak-kanak. Ownernya pun memang baik.
  • Maintenance bulanan yang sangat berpatutan.
  • Banyak kedai-kedai makan di kawasan berhampiran yang murah. 
  • Ada 7e dan Speedmart di kawasan perumahan sebelah yang dekat sangat.
  • Berdekatan dengan Komuter. Jalan kaki aje. Jadi senang bagi sesiapa yang kena gi KL atau Klang. Naik komuter aje.
  • Ada Tesco dan Giant berdekatan.
  • Berdekatan dengan exit untuk ke Federal Highway (ke KL atau Klang).
  • Berdekatan dengan exit untuk ke Elite (ke Putrajaya)
  • Begitu juga berdekatan dengan Highway KESAS untuk ke Bukit Jalil, Sri Petaling, etc.

Saya tau, kalau google-google pasal Pangsapuri Indahria, ade isu keretakan tanah di kawasan parking belakang. Jangan bimbang, siasatan terperinci oleh IKRAM telah dilaksanakan untuk memeriksa kestabilan tapak rumah. Alhamdulillah, tak ade masalah. Rumah stabil. Keretakan di parking itu akan diperbaiki selepas kes sivil dengan pemaju selesai, InsyaAllah. Kereta saya pula diparking di bahagian depan rumah. Oleh itu, memang tiada masalah dan gangguan.

Saya buka harga jualan rumah ini bermula dengan RM345,000. Boleh dibawa berbincang lebih lagi jika anda betul-betul berminat. Jom layan gambar-gambar di dalam rumah :)






Untuk view rumah dan perbincangan lanjut, boleh hubungi salah seorang agen saya dengan nombor berikut:

013-6160876 Adi
012-6096670 Radzi
Previous
Next Post »
0 Komentar