Cara-Cara Menghilangkan Lemak Daripada Badan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera pembaca-pembaca sekalian. Dah lama tak update blog. Hari ni nak tulis cara-cara nak membuang lemak daripada badan... haha.. inilah misi saya sekarang.. heee..



Kenapa penting untuk menghilangkan lemak daripada badan? Penting untuk menghilangkan lemak daripada badan untuk kesihatan yang menyeluruh, menjauhi penyakit-penyakit seperti darah tinggi, sakit jantung dan banyak lagi.

Penting untuk menghilangkan lemak supaya badan lebih ringan dan mudah bergerak. Penting untuk menghilangkan lemak supaya mudah untuk conceive..... dan memang banyak lagi manfaat apabila lemak dalam badan dikurangkan. 

Tapi susah kan... dengan masa yang tak berapa nak ada untuk bersenam...  Jangan putus asa. Cari juga masa untuk bersenam. Dalam nak bersenam pun, ada dua jenis, iaitu bersenam macam jogging atau brisk walking yang berpeluh dan membuang lemak dan juga otot.

Ada juga senaman kardiovaskular yang membantu membuang lemak daripada badan dan mengekalkan otot. Dengan senaman ini, anda mungkin tidak kehilangan berat badan, tapi anda akan kehilangan inci tubuh badan anda (inch lost). Maklumat selanjutnya akan saya kongsi pada entri saya yang akan datang.

Buat masa ini, saya ambil supplemen untuk membantu. Tapi kejayaan saya untuk membuang lemak daripada badan ini disertai dengan senaman dan juga langkah-langkah mengurangkan makanan. Anda boleh rujuk di SINI tentang makanan yang sesuai untuk diet yang baik.

Supplemen yang saya ambil ialah:
- Alfalfa Complex
- Omega Guard
- Cinch Shake Mix Chocolate

Saya rasa pengambilan supplemen ini sangat cost effective  atau murah berbanding supplemen atau ubat kurus yang lain... kerana apa tau?

1. Alfalfa botol kecil RM53.75 mengandungi 330 biji. Jika sehari makan 6 biji sekalipun, bayangkan berapa lama sebotol kecil itu bertahan.

2. Omega Guard berharga RM136.00 dan mengandungi 90 biji. Tapi dengan adanya promosi bulan ini beli 6 botol percuma sebotol lagi atau beli 2 botol dapat 5% diskaun, saya memang amik kesempatan yang jarang tiba ini untuk memborong Omega Guard dan menjayakan usaha saya untuk membuang lemak daripada badan :)

3. Saya ambil Cinch Shake Mix, kerana mengandungi Leucine yang membantu buang lemak daripada badan tetapi mengekalkan otot. Memang pilihan terbaik. Satu canister Cinch Shake Mix ialah RM173.00. Jika saya rasa saya ambil meal berat, saya tidak akan minum cinch, kecuali jika saya memang tidak ambil apa-apa meal. Ini disebabkan Cinch Shake Mix adalah meal replacement. Jadi, janganlah makan dalam kuantiti yang banyak, kemudian minum pula Cinch. Pandai-pandailah anda membahagi-bahagikan.

InsyaAllah, saya yakin akan dapat menghilangkan lemak daripada badan. Jom bersama-sama saya dalam program membuang lemak daripada badan ini :) Apa-apa, jangan malu-malu untuk hubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek 

Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

those alfafa makan masa PSI
nowadays just tandem nursing je
salam singgah
terima kasih sebab jenguk blog kami

Balas