Petua Mengurangkan Rasa Sakit Perut Yang Memulas

Sakit perut ini selalu terjadi kerana banyak sebab. Saya terasa ingin menulis berkenaan sakit perut kerana suami saya baru sihat daripada mengalami sakit perut. Tapi sakit perut suami saya idaklah sampai termuntah-muntah. Cuma saya perasan suami saya keletihan dan banyak angin yang keluar melalui sendawa dan perut meragam.



Saya juga memang selalu mengalami sakit perut.. macam-macamlah sakitnya... Heee.. kali ni saya cuma nak share pengalaman saya melegakan diri di kala mengalami sakit perut

Di kala sakit perut, selalunya kita akan menyapu minyak di perut kan? Saya selalunya menyapu minyak Yuyi... heeee.. macam baby pulak.. tapi minyak Yuyi ni memang bagus... Satu lagi, selain menyapu di bahagian perut, saya suka menyapu minyak di bahagian belakang perut iaitu di pinggang. Memang sangat melegakan tika perut rasa memulas.

Jika anda sedang mengalami sakit perut dan berada di dalam tandas, urut-urutlah di bahagian pinggang belakang anda, memang membantu untuk mengurangkan sakit. Dr. Fadzilah Kamsah juga pernah berkongsi, jika nak membuang dengan baik, picit perut di bahagian kiri dan bengkokkan badan ke kiri. InsyaAllah membantu dalam melawaskan perut yang sedang memulas. 

Sebenarnya, perut ini memang kena dijaga. Jika dibiarkan, boleh mengundang pelbagai penyakit. Saya selalu mengalami masalah sakit perut. Sebabnya, saya kurang ke tandas. Kita harus membuang air besar setiap hari ye kawan-kawan. Bukan seminggu 2 3 kali aje.. Tapi hari-hari kena buang.

Alhamdulillah, kini boleh dikatakan setiap hari saya ke tandas. Pemakanan kena jaga, air kena minum secukupnya juga. Untuk menstabilkan perut saya, saya mengambil OsteMatrix, iaitu sejenis supplemen kalsium daripada Shaklee yang insyaAllah, pengambilan yang konsisten, membantu dalam melawaskan pembuangan air besar. Bukan itu sahaja, bagi saya OsteMatrix ini dengan izin Allah membantu memberi kesegaran apabila bangun tidur di waktu pagi kerana OsteMatrix membantu menenangkan tubuh semasa tidur.

Banyak lagi supplemen Shaklee yang sangat baik untuk mengatasi masalah sakit perut ini, seperti Alfalfa Complex, yang memang sangat best untuk mengatasi masalah sakit perut dan baik juga untuk ibu-ibu yang menyusukan anak serta dalam masa yang sama mencantikkan kulit...

Kalau sukar sangat nak membuang, boleh amalkan Herb-Lax. Tindakannya membantu untuk membuang air besar tapi tidaklah sesakit kesan minum teh orang kampung... Heee.

Jika mahukan maklumat lanjut mengenai supplemen-supplemen Shaklee ini dan yang lain-lain, hubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

Previous
Next Post »
0 Komentar