Testimoni Pengambilan Cinch Energy Tea Mix Semasa Ramadhan

Dalam bulan Ramadhan ini, bagi saya topik yang hot ialah berkenaan MENGANTUK. Tidak dapat dinafikan kita hendaklah merebut sebanyak mungkin pahala dan ganjaran dalam Ramadhan ini. Namun, sebagai manusia, kita tidak dapat lari daripada rasa mengantuk semasa siang hari waktu berpuasa. 



Bagi saya sendiri, secara peribadinya, saya memang kena ambil kopi semasa sahur. Ramadhan yang lepas-lepas, walaupun cuba untuk mengelak kopi... tapi akhirnya saya terpaksa ambil kerana tidak tahan dengan mengantuk yang keterlaluan. Alhamdulillah..bagi sesetengah orang, memang cergas semasa Ramadhan. Tapi lain badan, lain kesannya bukan.. 

Tahun ini, lain sikit. Saya ambil Cinch Energy Tea Mix. saya 
jarang minum teh. Tapi disebabkan saya sudah kurangkan pengambilan kopi, saya ambil Cinch Energy Tea Mix yang memang sangat baik untuk menggalakkan tenaga. Alhamdulillah sebab saya rasa perbezaannya. Biarlah saya kongsikan testimoni saya sendiri apabila mengambil Cinch Energy Tea Mix...Saya lebih bertenaga, rasa mengantuk hilang, terutama sekali semasa nak drive ke tempat kerja. Di Tempat kerja juga saya lebih fokus dan ceria. Bayangkan kalau kita mengantuk macam mana jadinya.. Tak best kan.. 



Boleh saya katakan terdapat perbezaan pada hari-hari yang mengambil Cinch Energy Tea Mix dan pada hari-hari yang tidak mengambilnya. Pada hari bekerja, memang wajib bagi saya untuk mengambil Cinch Energy Tea Mix supaya lebih cergas dan bertenaga. Tapi pada hujung minggu, saya tidak ambil... Sayang oooiii.... heee... tapi perbezaannya sangatlah ketara. Saya sendiri hairan kerana saya sangat-sangat lemau pada hujung minggu. Rasa macam nak tidur aje sepanjang hari... haishhh tak boleh jadi ni..

Tetapi, memanglah ada sebab-sebabnya juga kenapa badan kita semakin menjadi-jadi mengantuknya dalam bulan Ramadhan ini.

Untuk beroperasi dengan baik, badan kita memerlukan tenaga. Namun disebabkan kita berpuasa, badan kita memperlahankan operasi fungsi tubuh badan kita untuk mengawal penggunaan tenaga. Oleh itu, memang disarankan kepada kita supaya bersahur dengan makanan yang lambat dihadamkan seperti oat, barli, lentil dan sebagainya supaya perlepasan tenaga itu dapat bertahan dengan lebih lama. 

Dengan memakan makanan yang lambat dihadamkan, tenaga kita akan lebih berpanjangan. Bermakna, kita akan kurang mengantuk dan lebih bertenaga.


Namun, bagi yang ingin merasa sendiri kesan Cinch Energy Tea Mix ini, baiklah rebut sekarang. Masih belum terlambat lagi. Patutnya apabila menjelang pertengahan ke hujung Ramadhanlah kita meningkatkan lagi momentum kita untuk memperbanyakkan ibadat kepada Allah :)

Jika anda ingin dapatkan maklumat lanjut serta konsultasi bagi pengambilan Cinch Energy Tea Mix atau mana-mana lagi supplemen Shaklee, jangan malu-malu untuk hubungi saya di 012-5538628.
Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy
Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC, USJ, Subang Jaya


Previous
Next Post »
0 Komentar