Apa Yang Kita Mahukan?

Apa sebenarnya yang aku mahukan dalam hidup ini? Jika kita tidak dapat visualize apa yang kita mahukan.. maka hidup kita hanya akan "follow the flow".  Jika sekarang kita begini.. tak mustahil.. 10 tahun akan datang tetap begini..

Manusia ini.. jika berada dalam  keadaan terdesak dan tertekan barulah akan menjadi lebih kuat.. macam nyok kelapa (saya orang penang.. tak pasti bahasa sepatutnya). Bila diperah baru keluar santannya. Jika kita berada dalam zon selesa.. semua cukup.. maka susahlah kita untuk keluar daripada kepompong keselesaan itu.. kata orang putih "complacent".

Saya perasan "push factor" ni penting sangat.. kesusahan merupakan "push factor" yang kuat. Terutamanya apabila kita susah.. dan orang yang kita sayang pula mengharapkan kita apabila mereka berada dalam kesusahan. Seolah mencurah minyak ke dalam api membakar jiwa kita untuk terus berusaha dan menyerahkan semuanya kepada Allah..

Seperti insan - insan lain.. saya mengharapkan agar hidup ini bebas daripada masalah kewangan.. bebas daripada hutang.. tak perlu nak ikat perut jika ingin membeli apa-apa.. boleh sahaja menghulurkan apabila siapa-siapa memerlukan.. setiap bulan tak perlu pening memikirkan terpaksa bayar itu dan ini.. itu impian saya..

Alhamdulillah.. dengan menjadi salah seorang ahli perniagaan Shaklee ini.. saya membayangkan.. saya dan suami tidak perlu lagi bersusah payah bekerja 9am to 6pm or 12pm to 9pm... tidak perlu lagi balik rumah lewat dan penat. Anak-anak dapat kami jaga sendiri.. tidak perlu dihantar ke nursery..Kami boleh hantar dan ambil pulang daripada sekolah...

Kami dapat fokus kepada keluarga.. terutamanya mama... abah... mak... nak berada di sisi mereka.. membahagiakan mereka setiap masa.. memberi yang terbaik kepada mereka di usia emas mereka..

The rest are extra that comes when you are in the financial freedom stage.. Semoga Allah mempermudahkan niat ini.. InsyaAllah... ku serahkan semua kembali kepada Allah kerana tiada satu pun milikku...
Previous
Next Post »
0 Komentar